طرز تهیه ۴ صبحانه سالم و خوشمزه

وقتی صحبت صبحانه به میان می آید، گزینه های نامحدودی در نظر ما خودنمایی می کنند. در انتخاب بین پنکیک، وافل، بیکن و تخم مرغ، مافین، املت یا… دچار تردید می شویم. در این مطلب طرز تهیه چند صبحانه سالم و خوشمزه جدید و آسان را به شما می آموزیم تا صبحی با نشاط و پر انرژی را تجربه کنید.

دستور پخت ۴ صبحانه پرانرژی و خوشمزه

تهیه صبحانه رژیمی

۱ – نان تست با کره بادام زمینی، موز و دانه چیا

مواد لازم :

  • نان تست به تعداد لازم
  • نصف موز برای هر نان
  • کره بادام زمینی
  • دانه چیا

طرز تهیه :

یک لایه کره بادام زمینی بر روی نان تست مالیده و موز حلقه شده را روی کره قرار دهید، سپس دانه چیای سفید را روی موزها پاشیده و میل کنید. این صبحانه به دلیل داشته دانه چیا، موز و کره بادام زمینی یک صبحانه ی پر انرژی و رژیمی است. دانه چیا سرشار از امگا ۳ بوده و مصرف آن در وعده غذایی صبحانه موجب عدم احساس خستگی و بی حالی در طی روز می شود.

طرز تهیه اسموتی

۲ – اسموتی توت و ماست

این اسموتی یک صبحانه کامل و پر انرژی است و مصرف آن در صبح باعث می شود با انرژی و قوای کامل روزتان را آغاز کنید.

مواد لازم :

  • موز، بلوبری، تمشک و شاتوت منجمد ۱ پیمانه
  • ماست یونانی ۱ پیمانه
  • شیر، آبمیوه یا آب نارگیل نصف پیمانه

طرز تهیه :

همه ی مواد را با هم داخل مخلوط کن ریخته و آنقدر مخلوط می کنیم تا ترکیبی نرم و یکدست به دست آید. سپس اسموتی را داخل لیوان ریخته و روی آن را با میوه تزئین می کنیم. می توانید از این اسموتی هم بعنوان یک صبحانه پر انرژی و لذیذ و هم به عنوان یک نوشیدنی شیک و گوارا در مهمانی هایتان استفاده کنید.

صبحانه خوشمزه با سیب

۳ – سیب شکم پر

مواد لازم :

  • نصف سیب برای هر نفر
  • جو دو سر پرک شده یا گرانولا مقداری
  • کره بادام زمینی برای هر نصف سیب دو قاشق چایخوری

طرز تهیه :

سیب را به دو نیم تقسیم کرده و هسته های آن را بیرون بیاورید و مقداری داخل سیب را گود کنید. سوراخ به وجود آمده را با کره بادام زمینی پر کنید و روی کره جو دو سر پرک شده یا گرانولا بپاشید. می توانید این صبحانه را به دو روش خام و پخته میل کنید. برای پختن سیب کافی است سیب را داخل یک ورقه فویل آلومینیومی بپیچید و آن را داخل فر یا ماکروویو قرار دهید. این صبحانه یک صبحانه آسان و پر انرژی برای افرادی ست که وقت کافی برای تهیه صبحانه را ندارند.

طرز تهیه صبحانه پر انرژی

۴ – موز و آجیل

مواد لازم :

  • نصف موز برای هر نفر
  • کره بادام زمینی
  • شیر
  • چوب بستنی
  • آجیل متشکل از مغز های خشکبار خرد شده

طرز تهیه :

کره بادام زمینی را با چند قاشق شیر رقیق کنید (دقت کنید که خیلی رقیق نباشد)، چوب بستنی را در موز فرو کرده و موز را در مایع کره بادام زمینی بغلطانید و مغز آجیل خرد شده را روی آن بپاشید. این صبحانه به دلیل داشتن آجیل در ترکیبات خود یک صبحانه پر انرژی و رژیمی محسوب شده و موجب می شود تا مدت زیادی احساس گرسنگی نکنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ معادله زیر را وارد نمایید *